söndag 23 november 2014

Tillägg i vinterplanen

Skrev det här inlägget för en vecka sedan men upptäckte idag att det inte blivit publicerat. Så här får ni ett inlägg till samma kväll :).

Vinterplanen går sakta framåt. Har haft lite av varje att pyssla med o jag har inte känt för att stressa fram något. Men nu har jag i alla fall fått mina byxor i ull färdiga o dessutom fick jag ett infall av inspiration o tillverkade en poncho av ett tyg jag haft här hemma ett tag. Tyvärr är det lite svårt att få till bra bilder i det här mörkret som är nu så ni får hålla tillgodo med dessa :).

Byxor:
Mönster: Butterick 5818, samma som jag gjorde förra året i beige ull.
Tyg: Härligt lite tjockare ulltyg med elastan från Italienska modetyger, perfekt till byxor.
Omdöme: Förra gången lyckades jag inte riktigt med midjelinningen som blev alldeles för stor men denna gång skärpte jag till mig o fick till passformen riktigt skapligt. Tyget töjer sig lite under dagen (trots vävt mellanlägg) men de blir ändå inte alltför stora. Jag gillar modellen väldigt mkt, tycker att de sitter bra på mig. Skulle möjligen behöva fixa lite bak under rumpan men det är inte värre än att jag kan leva med det.

Lite dålig bild men ni ser kanske lite hur de ser ut.

Poncho: Denna ingick inte i planen från början men man kan väl ändra sig lite ;) Den är inspirerad av ett mönster jag fick av Nadja på Italienska modetyger när jag köpte tyget. Hon hade en liknande uppsydd i sin affär o jag kunde bara inte låta bli att köpa en bit av det! Mmönstret var dock lite litet för mig så jag gjorde om det efter eget huvud. Jag bara älskar det här tyget, varmt o skönt o otroligt mjukt. O när man inte kan sticka själv så är detta ett perfekt sätt att få snygga stickade saker :). Det har legat till sig ett tag i garderoben men nu tyckte jag det var dags att det fick komma ut lite. Blev lite tveksam till om jag gjort den för lång men efter lite rundfrågningar så fick den behålla sin längd. Fick många komplimanger för den idag o två stycken som ville ha mönstret till den då de trodde att jag stickat den själv :) Den ena damen blev djupt besviken när jag inte hade något!
Jag tror att jag kommer att få rätt mkt användning av denna framöver, varm o skön att ha på jobbet i vinter när det blir kallare på kontoret.

Jag har faktiskt sytt jeansen i vinterplanen också men inte lyckats få med dem på bild ännu. Lovar att lägga ut dem när kag lyckas med det!
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar